65

Als dat geen discriminatie is. Als je 65 bent mag je als je 66 bent mag je niet meer. Op de kleinkinderen passen. Ik vraag me af wat ze doen met de 66+ ers die jonge kinderen hebben. Die zijn er weet je. Mogen die dan niet op hun kinderen passen?

Dat een regering zo een maatregel durft goedkeuren, is ongehoord. Pure leeftijdsdiscriminatie. Maar kom. Dat kan hen blijkbaar niet schelen. Waarom OKRA (55+ er organisatie) niet direct naar de rechter stapt, is mij een raadsel. Dat proces wint iedereen.

Waar halen de viroloogjes en de regering de hoogmoed vandaan om de 65 plussers even de les te spellen. Wij doen alles wat alle andere volwassenen doen. Niet akkoord? De pot op. We vragen echt niet aan jullie 65 minners om in onze plaats beslissingen te nemen noch om ons te beschermen. 

Blijf met jullie poten van ons lijf.

En nog iets. In het nieuws op VRT werden de oh zo slechte cijfers inzake doden van Spanje en Italië nog even naar voor gebracht. De slechtste cijfers in Europa (veruit) zijn (per miljoen inwoners) de BELGISCHE. Geen andere. De Belgische. Wanneer krijgen we hieromtrent eindelijk objectieve informatie?

Overigens ben ik nog steeds de Zweedse mening toegedaan "In mijn kot - nee bedankt".

Groeten uit ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

1 jaar

Transparantie?