Roep het uit

Wat ben je ermee dat je leven waarde heeft als je het niet mag leven. Je mag enkel maar doen wat je wordt opgelegd en de media zijn te sch(...) om dingen in vraag te stellen. Het blijft mij verbazen hoe de media ons in de steek laten in het kwadraat en nooit kritische vragen stellen en doordrammen tot ze een antwoord hebben.

You've got to say: 'I'm a human being, goddammit! My life has value!' So, I want you to get up now. I want all of you to get up out of your chairs. I want you to get up right now and go to the window, open it, and stick your head out, and yell: I'M AS MAD AS HELL, AND I'M NOT GOING TO TAKE THIS ANYMORE! I want you to get up right now. Sit up. Go to your windows. Open them and stick your head out and yell: 'I'm as mad as hell and I'm not gonna take this anymore!' Things have got to change. But first, you've gotta get mad!...You've got to say: I'M AS MAD AS HELL, AND I'M NOT GOING TO TAKE THIS ANYMORE! 
(Uit de film Network - 1976)

Je moet zeggen: 'Ik ben een mens, verdomme! Mijn leven heeft waarde!' Dus ik wil dat je nu opstaat. Ik wil dat jullie allemaal uit je stoelen opstaan. Ik wil dat je nu opstaat en naar het raam gaat, het openmaakt en je hoofd naar buiten steekt en roept: ik ben KEIKWAAD, EN IK NEEM DIT NIET MEER! Ik wil dat je nu opstaat. Ga rechtop zitten. Ga naar je ramen. Open ze en steek je hoofd uit en schreeuw: 'Ik ben keikwaad en ik neem dit niet meer!' Dingen moeten veranderen. Maar eerst moet je boos worden! ... Je moet zeggen: ik ben KEIKWAAD, EN IK NEEM DIT NIET MEER!

Overigens ben ik nog steeds de Zweedse mening toegedaan "In mijn kot - nee bedankt".

Groeten uit ...




Reacties

Populaire posts van deze blog

1 jaar

Transparantie?