Hij weet het beter ...

 

Telkens de vraag gesteld werd, bij de maatregelen tot nu al 15 januari, waarom dit bij ons zo moet en het in de ons omringende landen, bijvoorbeeld in Duitsland, veel minder streng is, werd er rond de pot gedraaid en naast de vraag geantwoord. Tot onze geerde minister van Volksgezondheid, de geldverbrander, aan het woord kwam en de ondetussen al gevleugelde woorden sprak: "Ik denk dat de landen rondom ons niet goed bezig zijn."

De hoogmoed, de eigenwaan, de verwaandheid, de arrogantie, de pedanterie, de zelfvoldaanheid, de zelfoverschatting, enz. die hieruit spreekt, tart alles. Zij en zij alleen, de politiekers van deze regering, weten het, hebben de waarheid in pacht. De virologen zijn even erg, maar dat wisten we al. Dat de politiekers nu gaan proberen de virologen nog te overtreffen, had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Maar zo zie je maar: de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Ik ben eens benieuwd wat er nu gaat gebeuren naar bijvoorbeeld de horeca toe. Gaan ze ervoor zorgen dat die niet failliet gaat? Gaan ze die zo sterk subsidiëren? 't Is te hopen.

Als we over de begroting gaan spreken, vraag ik me af of Vandenbroucke dit ook zal zeggen over de ons omringende landen. Die dan zullen besparen tot op het bot om te zorgen dat de schulden terug binnen te perken komen. Gaat dat in België ook gebeuren? Of zal Vandenbroucke dan moeten zeggen "Ik denk dat de landen rondom ons allemaal veel beter bezig zijn" ...

Overigens ben ik nog steeds de mening toegedaan dat we het voorbeeld van Zweden moeten volgen.

Vanuit een grote hof waar mensen mogen rondwandelen op voldoende afstand ...



Reacties

Populaire posts van deze blog

1 jaar

Transparantie?