Doorslikken

 


Als je zegt dat je de regering gaat kapot maken vanuit de oppositie, vraag ik me af of je nog wel weet wat je precies zegt. Als je dan nog een stap verder gaat en spreekt over knielen en doorslikken (en dan mag er James nog bijzijn) dan vraag ik me af of de War on Drugs in Antwerpen geen onverwachte slachtoffers maakt. Misschien hebben ze iets in BDW's drankje gedaan? Normaal was het in elk geval niet. Je kan stoere taal spreken en heel ver gaan, maar dit is er toch gewoon over. Dit zegt al die andere politici gaan we effe politiek vermoorden. Kan niet.

Het VB lacht alweer in zijn vuistje want er zijn gegarandeerd een hoop mensen die dit niet nemen en dus maar voor de meer gematigde VB zullen stemmen. 

En Vivaldi? Laat ons het toch een minder mooie naam geven. Vertrouwen is er niet meer. Zelfs als er een regering uit de bus zou komen, kan op zo'n manier nooit iets fatsoenlijks gerealiseerd worden. Laat ons aub gaan kiezen. Dan zitten de politici pas helemaal in de rats als ze verder willen gaan zonder VB en PTB/PVDA. Voorspelling inzake verkiezingen? ALs die er komen in oktober of november dan OpenVLD min 8%, Vooruit min 2%, CD&V min 8%, Groen min 1%, n-va min 4%, PTB/PVDA plus 3% en VB plus 20%. 

En dan gaat er weer gesproken worden over de anti-politiek. Jos Gysen zal dan moeten toegeven dat zijn Cordon (waarom moet dat trouwens in het Frans?) heeft geleid tot precies het tegenovergestelde van wat hij nastreefde.

Overigens ben ik nog steeds de mening toegedaan dat de aanpak van Zweden de enige juiste is.

Vanuit mijn woonkamer

Reacties

Populaire posts van deze blog

1 jaar

Transparantie?