Cijfers kunnen ook nietszeggend zijn

 

We krijgen weer pakken en pakken cijfers over ons heengegoten, maar de cijfers die er voor zorgen dat de andere cijfers zinvol worden, die krijgen we niet. Wat zijn we met het aantal nieuwe ziekenhuisopnames als het aantal ziekenhuisverlaters niet worden gegeven? We worden gewoon in het ooitje genomen met al die cijfers ...

Ik wil niet zeggen dat de situatie niet erg is. Ik wil wél zeggen dat we gemanipuleerd worden dat het niet mooi meer is. Is het normaal dat alle cafés en restaurants dicht moeten omdat onze premier dat vindt? Is het normaal dat dit moet gebeuren, terwijl men heel goed weet dat deze plaatsen in het algemeen niét de verpreiders zijn? Is het normaal dat men te laf is om duidelijk te maken dat het de theehuizen en aanverwante zijn die de grote verpreiders zijn? En dat men die niet wil/durft sluiten zonder de andere etablissementen ook dicht te doen? Ik vind dat niet normaal.

Overigens vind ik nog steeds dat we het Zweedse model moeten volgen.

Vanuit een restaurant dat wél open is omdat hij bij een hotel hoort en ik een hotelgast ben ...



Reacties

Populaire posts van deze blog

1 jaar

Transparantie?